Rekoooooord

Har varit soft idag! Har nästan inte gjort någonting, förutom att Mathilda och jag har fotat en massa! :) Struntade i fikat också, så gick ungefär kvart i två nångång ner på stan med Elin, Jaqueline och Mikaela. Köpte mig en yoghurt med flingor av nåt slag som jag åt så att jag inte skulle va hungrig när jag kom hem, och då fick jag lite energi så att jag kunde gå ut och springa! Sprang samma runda som i söndags (och då slog jag rekord) och jag sprang 30 sekunder snabbare idag, så nytt rekord igen!
I morgon är det NP i no - fysik. Kommer gå skit dåligt. Men jag har lite fika med mig så att jag håller mig vaken resten av tiden som jag inte skriver. Vi gick in och kollade en snabbis på bikinis på hm också! Tyckte om det aprikosa och sen hittade jag den här vita på hemsidan som jag tyckte va riktigt fin :)


Kommentarer
Postat av: mimmi

korintkakor

ca 24st



200g Margarin

1,5 dl Strösocker

1 tsk Vaniljsocker

2 tsk Bakpulver

3,5 dl Vetemjöl

70g Korinter/russin



Gör så här:

Sätt ugnen på 180grader. Blanda de rumstempererade margarinet med sockret pösigt. Blanda de torra ingredienserna i en egen bunke och rör om. Tillsätt de sedan i socker- och margarin smeten. Blanda om och tillsätt sist korinterna eller russinen. Rulla bollar av smeten, så många ni önskar. Och precis som med chokladkakorna jag gjorde igår, färre bollar större kakor. Så jag slog till på ca 24st. tryck till alla bollar lite lätt och grädda sedan i ugnen ca 10 min. Ha inte allt för många kakor på varje plåt eftersom dom flyter ut en del. Jag hade 8st.



2011-03-15 @ 20:57:27
URL: http://mimmiwallin.bloggplatsen.se
Postat av: mimmi

Oj shit, var inte meningen att skicka det!

Hahah! Kopierade den för att jag skulle baka imorn.

Jag skulle fråga om du ville vara med i veckans blogg.

Oj, undra vilka som har fått den texten då ;o

Haha, det var lite pinsamt!

2011-03-15 @ 21:22:18
URL: http://mimmiwallin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0