I'm miles away from seeing you

 
 
Hallå! Det har hänt lite grejer sedan sist och livet rullar på hur bra som helst. Anton flyttade till en lägenhet här i byn i juli och jag flyttade såklart in på direkten. Så nu lever jag ett samboliv på halvtid, eftersom han åker iväg till Sthlm och jobbar varannan vecka, tis-mån. När han åker iväg flyttar jag tillbaka till mami och papi igen, eftersom jag är för feg för att sova ensam och för uttråkad för att vara själv i flera dagar. 
 
Jag har jobbat i stort sätt hela sommaren och det har känts hur bra som helst att tjäna ihop lite pengar och prövat på ett 7-16 jobb. Lite synd att det har hindrat en lite från att umgås med de man vill. Speciellt när man vet att en av sina bästa vänner flyttar iväg hur långt som helst och en annan börjar ett heltidsjobb på hösten, och man själv har jobbat konstant fram tills detta händer, samtidigt som man vill ta vara på tiden som pojkvännen är hemma. 
 
Har haft mycket tid att tänka på vad jag vill studera till/jobba med och är lite klokare nu än när jag gick i skolan, så imorgon står ett möte på Viadidakt på schemat där jag ska träffa en studie- och yrkesvägledare. Jag hoppas på att de ska hitta min drömutbildning/drömjobb åt mig, men har väl kanske inte jättestora förhoppningar på det. Har i alla fall en preliminär grej på gång under tiden som jag ska försöka komma på vad jag vill bli, men inget är helt bestämt osv än, men just nu känns det i alla fall väldigt positivt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0