Stendörren

I natt var det världens oväder. Åskan kom samtidigt som blixten och det small så himla högt! Vaknade fyra och blev skit rädd. Kröp ner under tecket, haha. Halv fem gick strömmen och då gick jag till balkongfönstret och kollade ut och hela himlen lyste upp hela tiden nästan. Usch, vad jag hatar sånt. Ingen i björkvik kan ha sovit genom hela natten. Gick in till mamma och pappa som låg vakna och dom sa att det hållt på så från klockan tolv ungefär. Hade väl tur att jag kunde sova till fyra. Är rätt så svårtväckt mitt i natten. Mitt på dagen grillade vi lite korv med bröd, eftersom strömmen inte kommit tillbaka. Vid två bestämde vi hos för att åka till Stendörren eftersom det var så varmt och hemma fanns det ju ingenting att göra. Stannade där rätt länge och vi handlade med oss mat hem så vi kunde grilla igen. Klockan var nästan nio innan vi fick tillbaka strömmen, så var utan den 16 timmar ungefär. (om jag räknat rätt, hehe) Frysen stod på -3 grader. Undrar om maten är förstörd nu. Blir så irriterad. Och i natt kanske det kommer bli likadant om inte värre.. Blir ju skiträdd av det här. Känns som den kommer slå ner i huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0