25 september, 18.46

Vaknade vid tio idag :) Gjorde frukost och satte mig framför tv:n och kollade på Camp Rock 2 som jag hade spelat in :) Tyckte den var bra, speciellt låtarna i början, fast det verkade nästan som om låtarna blev sämre ju närmare slutet av filmen man kom. Gjorde klart so frågorna också. Skönt att ha det gjort, och på eftermiddagen var jag ute och sprang. Jag gav mig fan på att jag skulle klara 2 varv för första gången, och gissa vad? Det gjorde jag :D Det gick ju inte super fort, men det gör inget, jag är glad ändå. Fast börjar inse att jag nog inte kommer klara mitt mål och få dom där tusen kronorna som pappa lovade. Funderar på att ge upp, men samtidigt kanske jag ska ge järnet och börja träna 3-4 gånger i veckan. Det är bara det att jag kanske inte hinner :/ Med skolan och allt.

Hittade en rolig sida där man får veta saker om sitt namn. Sökte såklart på Mimmi ;) Så här stod det:

MIMMI är ett kvinnonamn, som ursprungligen är en fransk smeknamnsform av Maria, men används även som smeknamn för andra namn som innehåller mi exempelvis Emilia eller Vilhelmina eller som dopnamn.
Det har använts i Sverige sedan början av 1800-talet. Namnet var särskilt populärt under några år under mitten av 1990-talet. Det finns drygt 3400 personer vid namn Mimmi i Sverige. Namnsdag saknas numera. Namnet infördes i almanackan 1986 och firades 14 november fram till 1993 då det flyttades till 7 april. 2001 utgick namnet ur almanackan. Mimmi Pigg är en av karaktärerna i Kalle-Anka.


Vet inte riktigt varför det måste stå om Mimmi Pigg ;)

Kommentarer
Postat av: Philip från Peace Place

sv, ja, photoshop :)

2010-09-26 @ 14:32:08
URL: http://peaceplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0