Hur smart får man va?

Sitter och pluggar till no provet som är på onsdag. Det handlar om kemi och det är olika saker som heter:
Metan
Etan
Propan
Butan
Pentan
Hexan
Heptan
Oktan
Nonan
Dekan.
För att komma ihåg alla i rätt ordning sa Elin att hon gjort en ramsa. Jag gjorde då en egen ;)
Det här är Elins: Mimmi å Elin tog en PROPeller till BUTten å en PENna å rita en HEXa. HEPP tänkte OKTober, NONstop till DEKoration.
Det här är min: Mimmi o Elin Plockade Bananer På Håkans Hälsoaffär Och Nynnar Dagligen.
Vems är bäst? ;) Jag tycker ju att Elins är roligast, men kanske svårare att komma ihåg eftersom den inte ens hänger ihop. Eller hur Elin?

Kommentarer
Postat av: elin

ne men mimmi avslöjar du min underbara ramsa för världen? :O<3 hahahahahahaha ja det va roligt ja, jajamen xd

2010-10-11 @ 19:14:01
URL: http://lelleelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0