vad är mening med livet egentligen?

vi föds för att dö. är det så? någon säger att vi lever för att ha roligt. Men livet är ju inte alls roligt hela tiden, det är omöjligt. Man kan försöka, men till slut går det inte. varje dag kan man läsa om att någon har dött, blivit innebränd eller påkörd. va dom människorna värda det? hade dom gjort något så det var rätt åt dom? eller var det bara slumpen som gjorde att dom var där i huset när det började brinna, eller när någon fullis kör bil där på vägen när hon eller han går hem. jag är ingen believer. jag tänker bara att man lever en gång och så ska man tänka, för livet kan sluta när som helst. jag kan vara den personen som egentligen inte var värd att dö, men bara för att någon annan klantat sig i trafiken eller med den där cigaretten i sängen. släng inte bort ditt liv. gör något vettigt av det istället. rök inte, ta inte droger. försök att ta tag i problemen och lägg dom inte åt sidan. säg inte till någon att du hatar den, för du kommer ångra dig så himla mycket när du blir äldre. visst om man gillar att röka när man är ung gör det då, men när du blir äldre tänker du att du inte skulle ha rökt dom där cigaretterna för nu kommer jag dö för tidigt.

vad som är mening med livet kommer ingen någonsin få veta, men släng inte bort ditt liv. Det är värt att leva om du tar hand om dig.




Kommentarer
Postat av: elin

sant!<3

2010-03-07 @ 20:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0